«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

کلام آدمی آیینه دل اوست

  • کد خبر: ۱۵۹۵۵۱
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
کلام آدمی آیینه دل اوست
کلمه‌ها قدرت عجیبی دارند آن قدر که می‌توانند جوری کنار یکدیگر بنشینند که مرهم زخم کسی شوند یا برعکس زخم تازه‌ای بر زخم‌های دل کسی بگذارند.

کلمه‌ها قدرت عجیبی دارند آن قدر که می‌توانند جوری کنار یکدیگر بنشینند که مرهم زخم کسی شوند یا برعکس زخم تازه‌ای بر زخم‌های دل کسی بگذارند. می‌توانند در دلی محبتی را بنا کنند و برعکس بنای یک عمر محبت را به لحظه‌ای ویران کنند. می‌توانند کسی را عاشق کنند یا می‌توانند تنفری عمیق را بسازند.

می‌توانند برای لحظه‌های تنهایی یک انسان پناه امنی شوند و بر عکس با معنایی که می‌سازند ناامنی را بیافرینند؛ و این قدرت، زمانی بیشتر می‌شود که کلمه‌ها به رشته کلام در می‌آیند و با حس آدمی همراه می‌شوند و تأثیرگذاری شان دوچندان می‌شود؛ و کلامی که به زبان می‌آید هر کدام از این اتفاق‌ها را می‌تواند رقم بزند. تو نمی‌توانی با کلامت دیگری را آزرده کنی و انتظار محبت داشته باشی. نمی‌توانی با کلامت دلی را بشکنی و انتظار عزیز بودن را داشته باشی.

نمی‌توانی با کلامت بنای یک اعتماد را فرو بریزی و انتظار رفاقتی همیشگی را داشته باشی. آنچه انسان بر زبان می‌آورد می‌تواند تصویری از شخصیتش را در ذهن دیگران ترسیم کند و انسان اگرچه فطرتش به دنبال زیبایی هاست گاهی خواسته یا ناخواسته از قدرت کلمه‌ها و کلامی که بر زبان می‌آورد غافل می‌شود و کسی که طالب تصویری زیبا در ذهن دیگران است باید کلام و سخنش را زیبا کند. «وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا، وبا مردم (به زبان) خوش سخن بگویید.»
(فرازی از آیه ۸۳ سوره بقره)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->